ΕΘΝΟΣ  |  ΗΜΕΡΗΣΙΑ  |  E-GO  |  SENTRAGOAL  |  WOMENONLY  |  ELLE | ΣΙΝΕΜΑ  |  CARANDRIVER  |  SPORTY  |  HOMME  |  COOKBOOK

WomenOnly.gr,  4/3/2010

Τροφές που σε στέλνουν στην τουαλέτα (επιτέλους)

Με τέτοιες τροφές, ξεχνάς τη δυσκοιλιότητα!

Η σχέση σου με την τουαλέτα αποτελεί τον πιο δύσκολο δεσμό στη ζωή σου: όταν εσύ θέλεις την καθημερινή επαφή, τίποτα δεν γίνεται για να την εμπιστευτείς. Κάθε φορά που αλλάζεις περιβάλλον, κάνεις να δεις το μπάνιο πολλές ημέρες.

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο Μεγαλύτερα Γράμματα Μικρότερα Γράμματα

Η σχέση σου με την τουαλέτα αποτελεί τον πιο δύσκολο δεσμό στη ζωή σου: όταν εσύ θέλεις την καθημερινή επαφή, τίποτα δεν γίνεται για να την εμπιστευτείς. Κάθε φορά που αλλάζεις περιβάλλον, κάνεις να δεις το μπάνιο πολλές ημέρες. Κι όλα αυτά συμβαίνουν, γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν τρέφεσαι σωστά. Υπάρχουν μερικές τροφές και αρκετές διατροφικές συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις για να γλυτώσεις από την δυσκοιλιότητα που σε ταλαιπωρεί γρήγορα, απλά και χωρίς τη χρήση φαρμακευτικής αγωγής.

Αρχικά, αξίζει να γνωρίζεις πως δύο από τις κυριότερες αιτίες εμφάνισης δυσκοιλιότητας είναι η έλλειψη φυτικών ινών από τη διατροφή σου και η ανεπαρκής ενυδάτωση του οργανισμού. Σίγουρα, μόλις αντιμετωπίσεις τα δύο αυτά ζητήματα, θα δεις τραγική διαφορά στη λειτουργία της αφόδευσης.

Σιγουρέψου ότι καταναλώνεις αρκετή ποσότητα φυτικών ινών. Η προτεινόμενη ημερήσια κατανάλωση ορίζεται στα 25 γραμμάρια φυτικών ινών καθημερινά. Δυστυχώς, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν λαμβάνουν ούτε το ¼ της ποσότητας ινών που απαιτείται αφού έχουν βγάλει τα φρούτα και λαχανικά από τη διατροφή τους και καταναλώνουν κρέας.

Για να αυξήσεις την πρόσληψη ινών, κατανάλωσε περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Τα φρούτα πρέπει να είναι φρέσκα κατά προτίμηση και όχι σε κονσέρβα, ενώ τα λαχανικά καλό είναι να τρώγονται ωμά και όχι ψιλοκομμένα ή αρκετά μαγειρεμένα. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, είναι τα μήλα, τα ροδάκινα, το αβοκάντο, τα ακτινίδια, τα δαμάσκηνα (φρέσκα ή αποξηραμένα και οι μπανάνες.

Από όσπρια και ζυμαρικά, πες ναι στο αναποφλοίωτο ρύζι ενώ συνδύασε στο πρωινό σου, δημητριακά ολικής άλεσης με γιαούρτι ή γάλα. Τα πιο υγιεινά και νόστιμα δημητριακά είναι το μούσλι και το κουάκερ. Κατανάλωσε τους ξηρούς καρπούς με τη φλούδα

Σούπερ τροφές που θα σε στείλουν άμεσα στην τουαλέτα:

Σπόροι: σουσάμι, σπόροι ροδιού και σταφίδες ενώ και οι λιωμένοι σπόροι (όπως η βρώμη και το αλεύρι).

Δημητριακά: βρώμη και πίτουρο.

Φρούτα: όλα τα φρούτα βοηθούν και ειδικά τα σύκα, μήλα, σταφύλια, χουρμάδες, δαμάσκηνα και ακτινίδια.

Χυμοί: όλα τα είδη και κυρίως οι χυμοί από δαμάσκηνα και πορτοκάλια.

Λαχανικά: καρότα και λάχανο.

Ψωμί: από πιτυρούχο σιτάλευρο, σίκαλη, φρυγανιές και παξιμάδια ολικής αλέσεως.

Το ελαιόλαδο είναι φυσικό καθαρτικό, γι' αυτό και σε περιόδους που υποφέρεις από δυσκοιλιότητα, μην αρκείσαι στο ένα κουταλάκι σε κάθε φαγητό, αλλά ρίξε μια κουταλιά της σούπας ή και παραπάνω.

Έξτρα μυστικά κατά της δυσκοιλιότητας:

Α. Πες ναι στην καθημερινή άσκηση που θα βοηθήσει τους κοιλιακούς μυς να τονωθούν και θα κάνει ευκολότερη την αφόδευση.

Β. Αύξησε την κατανάλωση νερού (τουλάχιστον 10 με 12 ποτήρια καθημερινά).

Γ. Προσπάθησε ν' αποφύγεις τις στρεσογόνες καταστάσεις και το άγχος που επιτείνουν το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας.

Πες όχι: εκτός από τις τροφές που λειτουργούν ευεργετικά για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, υπάρχουν και άλλα τρόφιμα και φαγητά που θα σε κρατήσουν μέρες μακρυά από την τουαλέτα. Τα λίπη και η πολλή ζάχαρη που περιέχουν ορισμένα τρόφιμα, είναι αρκετά για να προκαλέσουν δυσκοιλιότητα. Τέτοια είναι:

Τα προμαγειρεμένα φαγητά πλούσια σε πρωτεΐνες (ψητά, τηγανητά,τυποποιημένα ή κονσερβοποιημένα) είτε πρόκειται για ψάρι, κρέας, φασόλια ή άλλα.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα: γάλα, τυρί, γιαούρτι

Τα προϊόντα από λευκά δημητριακά: ψωμί, ζυμαρικά, μπισκότα

Από την Κατερίνα Πατούλια