ΑΡΜΟΝΙΑ,  31/1/2012

Δίαιτα Slim-express για γρήγορη απώλεια κιλών

Αυτή η δίαιτα υπόσχεται γρήγορη απώλεια κιλών.

Θέλεις να χάσεις γρήγορα κιλά για τα καρναβαλικά πάρτυ που πλησιάζουν ή για το ραντεβού του Αγίου Βαλεντίνου με τον καλό σου; Η δίαιτα Slim Diet Express είναι εδώ για να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος.... γρήγορα!

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο Μεγαλύτερα Γράμματα Μικρότερα Γράμματα

Η Slim-express ανήκει στην κατηγορία των κετογόνων ή αλλιώς χημικών διαιτών. Ως «κετογόνος» χαρακτηρίζεται κάθε δίαιτα υψηλών πρωτεϊνών - χαμηλών θερμίδων, που περιορίζει κατά πολύ τη διαθεσιμότητα υδατανθράκων στον οργανισμό, αναγκάζοντάς τον έτσι αφενός να αποβάλλει πολλά υγρά, αφετέρου να χρησιμοποιεί ως κύρια πηγή ενέργειας τα λίπη και όχι τη γλυκόζη.

Με την απουσία όμως επαρκούς ποσότητας γλυκόζης, τα λίπη δεν μπορούν να καούν πλήρως και από την ατελή τους καύση παράγονται διάφορα όξινα μεταβολικά υποπροϊόντα, γνωστά ως «κετόνες». Επειδή η υπερπαραγωγή κετονών από το ήπαρ μπορεί να διαταράξει την οξεοβασική ισορροπία του οργανισμού και να προκαλέσει προβλήματα στη φυσιολογική λειτουργία του, καμία τέτοιου είδους δίαιτα, ακόμα και ήπιας μορφής όπως η Slim-express, δεν θα πρέπει να εφαρμόζεται από μη υγιή άτομα, ούτε για διάστημα μεγαλύτερο των 2 εβδομάδων.

Ταυτότητα διαιτολογίου

Ταυτότητα: Ήπια εκδοχή κετογόνου δίαιτας χαμηλής ενεργειακής πρόσληψης. Υψηλή σε ζωικές πρωτεΐνες, λιπαρά και φυτικές ίνες, χαμηλή σε υδατάνθρακες.

Υπέρ: Μικρή διάρκεια, άμεση απώλεια βάρους, θεαματικά αποτελέσματα στη ζυγαριά. Δεν αποκλείει εντελώς τους υδατάνθρακες, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο υπερπαραγωγής κετονών. Χορταστική, αρκετά εύκολη στην εφαρμογή και σχετικά οικονομική. Δεν έχει πολύπλοκους συνδυασμούς τροφίμων, δεν δημιουργεί ιδιαίτερες δυσκολίες.

Κατά: Δεν είναι ισορροπημένη και δεν επιτρέπει παρεκκλίσεις. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει έλλειψη ενέργειας, κόπωση, νευρικότητα, πονοκεφάλους, δυσκοιλιότητα, δύσοσμη αναπνοή, αύξηση της επιθυμίας για γλυκά κ.ά. Χάνεις κιλά κυρίως από υγρά, κάτι που -αν δεν πίνεις πολύ νερό!- μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση ή/και να επιβαρύνει τα νεφρά και τη χοληδόχο κύστη.

Μου ταιριάζει εάν: Είμαι απόλυτα υγιής και νεαρή σε ηλικία. Δεν είμαι παχύσαρκη, δεν λαμβάνω φάρμακα (π.χ. αντισυλληπτικά) και δεν έχω βεβαρημένο προσωπικό ή οικογενειακό ιατρικό ιστορικό με νεφρικές παθήσεις, καρδιοπάθειες, διαβήτη, θυρεοειδή ή νευρολογικά προβλήματα. Επείγομαι να χάσω κιλά. Έχω κατανοήσει τα υπέρ και τα κατά. Είμαι αποφασισμένη να προσέξω μετά.

Ξεκαθαρισμένα πράγματα: Η Slim-express είναι ασφαλής για διάστημα εφαρμογής από 1 εβδομάδα (προτεινόμενο) έως και 2 εβδομάδες το πολύ. Θα πετύχεις πολύ γρήγορο αδυνάτισμα, αλλά αυτό θα οφείλεται κυρίως σε απώλεια μυϊκού γλυκογόνου και υγρών, όχι σωματικού λίπους. Επομένως, όσα κιλά χάσεις υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να τα ξαναπάρεις το ίδιο γρήγορα, εάν μετά την επιτυχή ολοκλήρωση τής δίαιτας αφεθείς και δεν προσέξεις τη διατροφή σου (έλεγχος θερμίδων και μερίδων, ποιοτικές επιλογές τροφίμων, περισσότερη γυμναστική).

Εβδομαδιαίο μενού
Για την επιλογή των καταλληλότερων τροφίμων, συμβουλλεψου τη λίστα αγορών.

Εβδομαδιαία λίστα αγορών

Για το ατομικό σου διαιτολόγιο θα χρειαστείς τα εξής (αλφαβητικά):

  • Αβγά μεσαίου μεγέθους, συνολικά 8 τεμάχια.
  • Ακτινίδια, συνολικά 3 τεμάχια.
  • Αμύγδαλα ψίχα συσκευασμένα, 1 μικρή συσκευασία.
  • Βρόμη σε νιφάδες, συνολικά 1 φλιτζάνι ωμή.
  • Γαλοπούλα φιλέτο σε φέτες μέχρι 3% λιπαρά, συνολικά 7 φέτες.
  • Γιαούρτι στραγγιστό 0% λιπαρά, συνολικά 4 τεμάχια.
  • Ελαιόλαδο εξαιρετικά παρθένο, συνολικά 210 ml.
  • Κιμάς μοσχαρίσιος, συνολικά 300 γραμμάρια.
  • Κότατζ χαμηλών λιπαρών, συνολικά 2 συσκευασίες.
  • Κοτόπουλο σουβλάκι, συνολικά 1 τεμάχιο.
  • Κοτόπουλο φιλέτο, συνολικά 2 φιλέτα.
  • Λαχανικά διάφορα εποχής (μαρούλι, μπρόκολο, πιπεριές, κρεμμύδι, καρότα κ.ά.) και χόρτα όσα και όποια θέλετε ? αγοράστε τα όμως σε «δόσεις», για να είναι πιο φρέσκα.
  • Μανιτάρια νωπά τεμαχισμένα, συνολικά μέχρι 2 συσκευασίες.
  • Μανταρίνια, συνολικά 12 τεμάχια (ή εναλλακτικά 6 πορτοκάλια).
  • Μουστάρδα, προαιρετικά.
  • Μπριζόλα μοσχαρίσια, συνολικά 1 τεμάχιο.
  • Ρύζι καστανό parboiled, συνολικά 100 γραμμάρια.
  • Σολομός φιλέτο σε κονσέρβα, μαγειρεμένος στον ατμό, συνολικά 1 κονσέρβα.
  • Τόνος φιλέτο σε κονσέρβα νερού, συνολικά 1 κονσέρβα.
  • Τυρί σε φέτες μέχρι 12% λιπαρά, συνολικά 5 φέτες.
  • Φασολάκια πράσινα κατεψυγμένα, συνολικά 1 μικρή συσκευασία.
  • Φασόλια ξερά μέτρια, συνολικά 150 γραμμάρια.
  • Χοιρινή μπριζόλα ή ψαρονέφρι, συνολικά 2 τεμάχια.
  • Διάφορα: αλάτι, πιπέρι, λεμόνι, αρωματικά βότανα, καφές, τσάι κ.ά. αναλόγως κατανάλωσης.
Δευτέρα
Τρίτη
Τετάρτη
Πέμπτη
Παρασκευή
Σάββατο
Κυριακή
Πρωινό: 1 αβγό βραστό + 2 φέτες γαλοπούλα + 1 φέτα τυρί.
Πρωινό: Ομελέτα με 2 ασπράδια και 1 κρόκο αβγών, 1 φέτα τυρί και μανιτάρια.
Πρωινό: 1 γιαούρτι + 1 ακτινίδιο.
Πρωινό: ½ φλιτζάνι νιφάδες βρόμης χυλωμένες σε νερό + 8 αμύγδαλα.
Πρωινό: 1 γιαούρτι + 2 μανταρίνια.
Πρωινό: 1 ακτινίδιο + 10 αμύγδαλα.
Πρωινό: ½ φλιτζάνι νιφάδες βρόμης χυλωμένες σε νερό + 2 μανταρίνια.
Μεσημεριανό: 1 φιλέτο σολομού από κονσέρβα + λαχανικά ή χόρτα στον ατμό.
Μεσημεριανό: 1 φιλέτο κοτόπουλου με ½ φλιτζάνι ρύζι καστανό + σαλάτα με λαχανικά ωμά.
Μεσημεριανό: 1 μπιφτέκι μοσχαρίσιο + μέχρι ½ φλιτζάνι κότατζ + φασολάκια πράσινα στον ατμό.
Μεσημεριανό: 1 φλιτζάνι φασόλια + 2 φέτες γαλοπούλα + σαλάτα με λαχανικά ωμά.
Μεσημεριανό: Μανιτάρια βραστά ή ψητά + ½ φλιτζάνι φασόλια + μέχρι ½ φλιτζάνι κότατζ + 1 φέτα γαλοπούλα.
Μεσημεριανό: 1 μπιφτέκι από κιμά μοσχαρίσιο με σάλτσα γιαουρτιού + λαχανικά ωμά ή στον ατμό.
Μεσημεριανό: 1 σουβλάκι κοτόπουλου με λαχανικά ψητά και σάλτσα γιαουρτιού + σαλάτα με λαχανικά ωμά.
Βραδινό: 1 μοσχαρίσια μπριζόλα με μανιτάρια βραστά ή ψητά + λαχανικά ή χόρτα στον ατμό. + 1 φέτα τυρί
Βραδινό: 1 χοιρινή μπριζόλα ή ψαρονέφρι + μέχρι ½ φλιτζάνι κότατζ + λαχανικά ή χόρτα στον ατμό.
Βραδινό: Ομελέτα με 2 ασπράδια αβγών, 1 κρόκο και λαχανικά + 1 φέτα γαλοπούλα + 1 φέτα τυρί + λαχανικά στον ατμό.
Βραδινό: 1 φιλέτο κοτόπουλου + λαχανικά ψητά + μέχρι ½ φλιτζάνι κότατζ.
Βραδινό: 1 τόνος από κονσέρβα + ½ φλιτζάνι ρύζι καστανό + λαχανικά στον ατμό.
Βραδινό: 1 χοιρινή μπριζόλα με φασολάκια στον ατμό + 1 φέτα τυρί.
Βραδινό: Σαλάτα με λαχανικά διάφορα, 3 ασπράδια αβγών βραστά, 1 κρόκο, 1 φέτα γαλοπούλα και 2 κουταλιές κότατζ.
Σνακ: 1 γιαούρτι.
Σνακ: 2 μανταρίνια.
Σνακ: 2 μανταρίνια.
Σνακ: 2 μανταρίνια.
Σνακ: 1 ακτινίδιο.
Σνακ: 2 μανταρίνια.
Σνακ: 10 αμύγδαλα.
Χρησιμοποιείτε μέχρι 1 κουταλιά ελαιόλαδο καθημερινά, χυμό λεμονιού και προαιρετικά μέχρι 2 κουταλάκια μουστάρδα.
Το σνακ μπορεί να καταναλωθεί οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμείτε.
Επιλογές και ποσότητες λαχανικών κατά βούληση, χωρίς όμως υπερβολές.
Πίνετε 2 ποτήρια νερό 10 λεπτά πριν από κάθε γεύμα και αρκετό επιπλέον καθ' όλο το 24ωρο.
Μπορείτε να πίνετε σκέτο καφέ, τσάι ή/και αναψυκτικά light.
Η μερίδα κόκκινου κρέατος, κοτόπουλου, μπιφτεκιού ή ψαριού δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 150 γραμμάρια.
Λαμβάνετε καθημερινά ένα πολυθρεπτικό συμπλήρωμα διατροφής ευρέως φάσματος με βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά κ.ά.

Από τον Σταύρο Δεδούκο