20:35
13/6

Με αυτές τις φράσεις θα κερδίζεις πάντα την εμπιστοσύνη των άλλων

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

4 προτάσεις-κλειδιά για να πας τις σχέσεις σου με τους ανθρώπους στο επόμενο επίπεδο

Σίγουρα, το να κινείσαι με απόλυτη ασφάλεια και εμπιστοσύνη τόσο στις διαπροσωπικές σου σχέσεις όσο και στο επαγγελματικό περιβάλλον δεν είναι εύκολο. Όσο κι αν συμπαθείς είμαστε στον κοινωνικό μας κύκλο, θα υπάρχει πάντοτε κάποιος που θα αμφισβητήσει τις δυνατότητες και τις προθέσεις μας με τη δικαιολογία πως δε μας γνωρίζει αρκετά και δε μπορεί να μας έχει εμπιστοσύνη.

Σύμφωνα με την Amy Edmondson, καθηγήτρια οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο του Harvard, υπάρχουν 4 μαγικές φράσεις που μπορούν να αλλάξουν αμέσως αυτό το κλίμα αμφισβήτησης και να γίνουν έδαφος για την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης και σε επαγγελματικό αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.

«Τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω;»

Ακόμη κι αν η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι «τίποτα, ευχαριστώ πολύ», έχει ήδη γίνει ένα βήμα που σε κάνει να φαίνεσαι καλύτερη. Η προσφορά σου θα «κλειδώσει» στο μυαλό αυτού στον οποίο έκανες την ερώτηση και την επόμενη φορά, όταν θα χρειαστεί τη βοήθεια κάποιου, θα σκεφτεί την καλή σου θέληση και τη διάθεση συνεργασίας σου.   

«Εμπιστεύομαι τις κινήσεις σου»

Αν θέλεις να σε εμπιστεύονται, πρέπει πρώτα να δείξεις εσύ στους άλλους ότι ξέρεις να εμπιστεύεσαι. Όπως τονίζει η Edmondson, δε χρειάζεται να ρισκάρεις με μεγάλες υποθέσεις, αρκεί να δώσεις τα εύσημα για μια μικρή δουλειά που κάποιος συνεργάτης έφερε ή θα φέρει εις πέρας. Πρόκειται σίγουρα για μια μαγική κουβέντα που γεμίζει τον απέναντι με δόσεις αυτοπεποίθησης και ευθύνης.

 «Πώς μπορούμε να το κάνουμε διαφορετικά;»

Είναι μια φράση που αμέσως σκορπάει έμπνευση. Αν η ομάδα σου στη δουλειά έχει αναλάβει κάτι τετριμμένο, μπορείς να το μετατρέψεις σε κάτι σπουδαίο και πρωτότυπο, μόνο και μόνο επειδή θα το κάνεις με τον τρόπο σου. Το να εμπνέεις τους άλλους πάντοτε θεωρείται σημαντικό προσόν τόσο στον επαγγελματικό χώρο, όσο και στις διαπροσωπικές σχέσεις.   

«Τι θα ήταν το καλύτερο για εμάς;»

Κάτι που αξίζει να θυμάσαι είναι ότι θα πρέπει πάντοτε να αποφεύγεις να λες σε συνεργάτη σου ότι αυτό που λέει ή κάνει είναι λάθος. Επίσης, θα ήταν καλύτερο να χρησιμοποιήσεις πληθυντικό αριθμό. Αν αποφύγεις την "επίθεση" και προωθήσεις ένα ομαδικό πνεύμα, θα καταφέρεις να κερδίσεις εμπιστοσύνη