Κυτταρίτιδα: 5 πράγματα που ίσως δεν ήξερες και εξηγούν πολλά | αρμονικη ζωη , fitness | womenonly.gr | Αρμονική Ζωή
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ / FITNESS
9:30
10/7

Κυτταρίτιδα: 5 πράγματα που ίσως δεν ήξερες και εξηγούν πολλά

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο εφιάλτη των γυναικών, χωρίς αμφιβολία. Η όψη του φλοιού πορτοκαλιού "στοιχειώνει" τις σκέψεις όλων από μικρή ηλικία. Αποτελεί αναπόφευκτο "κακό", όμως όσο καλύτερα το γνωρίζει κανείς, τόσο πιο εύκολα μπορεί να το αντιμετωπίσει. Ιδού λοιπόν μερικά βασικά στοιχεία περί κυτταρίτιδας που μπορεί να σου δώσουν τις εξηγήσεις που θέλεις.

#1 Η κυτταρίτιδα δεν είναι πάχος

Πολύ συχνά τα συγχέουμε όμως πρόκειται για δυο διαφορετικά πράγματα. Η κυτταρίτιδα είναι οι δίπλες και τα εξωγκοματάκια που προκύπτουν όταν το λίπος χωρίζεται σε μικροσκοπικούς θύλακες του δέρματος, εξ ου και οι περιπτώσεις αδύνατων ανθρώπων με συμπτώματα. Το τοπικό πάχος είναι κάτι πιο γενικό που μπορεί να αφορά στην ίδια περιοχή όμως δεν είναι το ίδιο.

#2 Αν αδυνατίσεις δεν σημαίνει ότι η κυτταρίτιδα θα εξαφανιστεί

Αν έχεις παραπανίσια κιλά, είναι πιο πιθανό να δημιουργήσεις κυτταρίτιδα, όμως δεν σημαίνει πώς όταν τα χάσεις αυτή θα εξαφανιστεί. Ακόμη και όταν αδυνατίσεις, ο ιστός θα παρουσιάζει ακόμη προβλήματα, που οφείλονται στα γονίδια, σε φλεγμονές ή ορμνονικές ανισσοροπίες μεταξύ άλλων.

#3 Είναι πιο σύνηθες στις γυναίκες από ότι στους άντρες

Πόσο άδικο είναι αυτό! Υπάρχει όμως εξήγηση.  Το κολλαγόνο στο δέρμα των γυναικών είναι διατεταγμένο σε παράλληλες σειρές, όπως οι κολόνες. Αυτό το μοτίβο "προσφέρεται" για την διαμερισματοποίηση του λίπους και είναι αυτό που κάνει τελικά την κυτταρίτιδα ορατή. Αντίθετα στους άντρες η διάταξη του κολλαγόνου έρχεται σε σχήμα "Χ" οπότε τα διαμερίσματα λίπους που δημιουργούνται είναι πολύ μικρότερα δεν προκύπτει κάτι ορατό στο δέρμα.

#4 Η γυμναστική βοηθά αλλά όχι μόνη της

Η αερόβια άθληση αποτελεί την πλέον αποτελεσματική μέθοδο αντιμετώπισης της κυτταρίτιδας και του τοπικού πάχους (σε μηρούς, οπίσθια, κοιλιά...). Αρκετές, όμως, φορές ενδέχεται το σώμα να μην ανταποκρίνεται στον επιθυμητό βαθμό ή, ακόμα χειρότερα, να μη φαίνονται καθόλου αποτελέσματα. Στις περιπτώσεις αυτές, ενδεδειγμένη λύση είναι η πλήρης αλλαγή προγράμματος αλλά και πάλι, μόνο αυτό δεν αρκεί. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να φροντίσεις και το "μέσα" σου. 

Η διατροφή παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ή την αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας. Υπάρχουν τροφές που ευνοούν ή καταπολεμούν τη δημιουργία της ενοχλητικής όψης φλοιού πορτοκαλιού και πρέπει αν έχεις τον νου σου. Καλύερα να προτιμάς πολύ νερό, τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα (σολωμός, σαρδέλες, καρύδια) και ακόρεστα λίπη (αβοκάντο, ξηροί καρποί), άπαχες και φυτικές πρωτεΐνες, δημητριακά ολικής άλεσης, φρούντα, λαχανικά (ιδιαίτερα πράσινα) και τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C. \

#5 Ο ήλιος επιδεινώνει την κατάσταση

Ξέρεις ότι ο ήλιος κάνει κακό στο δέρμα και το αντιηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας είναι απαραίτητο.  Τώρα έχεις ακόμη έναν λόγο για να μην το ξεχνάς ποτέ. Οι υπεριώδεις ακτίνες καταστρέφουν το κολλαγόνο κάνοντας την κυτταρίτιδα ακόμη πιο εμφανή. Μακριά από τον ήλιο λοιπόν. Ειδικά χωρίς την απαραίτητη προστασία.