ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΡΜΟΝΙΑ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ
15:15
19/5

Η καφεΐνη κρύβει κινδύνους -Τι πρέπει να προσέξεις

mail to Εκτυπώστε το Αρθρο

Είναι διεγερτική, σου προσφέρει ενέργεια και σου φτιάχνει τη διάθεση όταν νιώθεις «πεσμένη». Χρειάζεται όμως να μην ξεπερνάς τα όρια!

Ο θάνατος ενός 16χρονου στη Νότια Καρολίνα πριν από λίγο καιρό από υπερβολική δόση καφεΐνης έκρουσε τον κώδωνα συναγερμού σε όλο τον κόσμο. Ο νεαρός είχε καταναλώσει μέσα σε διάστημα δύο ωρών σχεδόν 419 mg καφεΐνης από ενεργειακά ποτά και καφέδες, με αποτέλεσμα η καρδιά του να μην αντέξει.

Η καφεΐνη έχει δράση διεγερτική και μπορεί να κάνει την καρδιά να χτυπά πιο γρήγορα ή ακανόνιστα. Επίσης είναι και διουρητική, κάτι που σε υπερβολική ποσότητα μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια καλίου και κατά συνέπεια, ακόμα μεγαλύτερη δυσκολία για τον οργανισμό να ρυθμίσει τους χτύπους της καρδιάς. «Ο συνδυασμός των παραπάνω μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά και ενδεχομένως μοιραία καρδιακά επεισόδια» υποστηρίζει ο παθολόγος και διευθυντής σε κλινική του Οχάιο, Marcel Casavant, M.D. «Αυτά τα επικίνδυνα επεισόδια έχουν συμπτώματα όπως ασυνήθιστα υψηλούς παλμούς καρδιάς, άγχος, τρέμουλο, ναυτία ή/και εμετούς». Ποια είναι λοιπόν η ασφαλής ποσότητα λήψης καφεΐνης; Εξαρτάται, υποστηρίζει ο δρ Casavant. «Η καφεΐνη όπως και το αλκοόλ επηρεάζει διαφορετικά τους ανθρώπους. Μπορεί δυο άνθρωποι να καταναλώσουν την ίδια ποσότητα καφεΐνης στον ίδιο χρόνο ωστόσο να έχουν διαφορετικά συμπτώματα ανάλογα με το βάρος, την ηλικία, το φύλο, τους συνήθεις καρδιακούς τους παλμούς, τα επίπεδα καλίου τους.

Επειδή ο κάθε άνθρωπος είναι τόσο διαφορετικός είναι δύσκολο να καταλήξουμε σε συμπεράσματα σχετικά με το πόση καφεΐνη μπορεί κάποιος να καταναλώσει με ασφάλεια. Γι' αυτό είναι σημαντικό να περιορίσουμε την κατανάλωση καφεΐνης όσο περισσότερο γίνεται. Καλύτερα να μην καταναλώνουμε περισσότερο από 400 mg καφεΐνης την ημέρα, ποσότητα που αντιστοιχεί σε 4-5 φλιτζάνια καφέ και φυσικά να υπολογίζουμε όχι μόνο την καφεΐνη που προσλαμβάνουμε από τον καφέ αλλά και από άλλες πηγές όπως π.χ. από αναψυκτικά, ενεργειακά ροφήματα ή γλυκά». Και φυσικά θα πρέπει να εξετάσουμε γιατί χρειαζόμαστε τόσο πολύ την καφεΐνη προκειμένου να ανταποκριθούμε στις καθημερινές μας υποχρεώσεις. «Θα πρέπει να αναρωτηθούμε: Κοιμάμαι αρκετά; Είναι ο ύπνος μου ανεπηρέαστος από διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές; Μήπως ξενυχτάω παίζοντας στο Ίντερνετ ή βλέποντας τηλεόραση;». Φυσικά και δεν χρειάζεται να στερηθείς τον αγαπημένο σου καφέ, απλώς απέφυγε τις υπερβολές.

Από τη Λετίτσια Μουστάκη

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ